czwartek, 2 marca 2017

23) Jak wybra膰 imi臋 dla LPS?

Sieweczka 馃槅

Co tam u Was?
U mnie, no, powiedzmy, 偶e ok. Nauczyciele ostatnio uwzi臋li si臋 na nas i tylko kartk贸wki, kartk贸wki, testy oraz znowu kartk贸wki. To wyja艣nia moj膮 s艂ab膮 aktywno艣膰 na YT oraz blogu. Po prostu brakuje mi czasu...

Dzisiaj temat, my艣l臋 bardzo sympatyczny - imionka dla LPS'k贸w!

Tydzie艅, mo偶e dwa tygodnie temu, na Hangouts dosta艂am zapytanie; jak nazywam swoje Petki.

A wi臋c tak, ja kieruj臋 si臋 g艂贸wnie wygl膮dem. Je偶eli figurka przypomina mi Jamesa Bonda - daj臋 jej tak na imi臋. Je艣li wg mnie jej charakterystycznym elementem s膮 (np.) dwa morsko-zielone kwiatki, szukam imienia powi膮zanego z nimi. Czyli o co chodzi? Bior臋 pod uwag臋, 偶e s膮 morsko-zielone i chrzcz臋 Petka imieniem Mint/Minti/Minti艣. Mog臋 jeszcze skupi膰 uwag臋 na tym, 偶e s膮 to kwiatki i, sposobem pierwszoklasisty, nazwa膰 Littlest'a Kwiatuszek/Kwiatek. Ja jednak preferuj臋 takie rozwi膮zanie: ustalili艣my ju偶, i偶 znakiem szczeg贸lnym s膮 te nieszcz臋sne kwiaty. Wpisuj臋 wi臋c do t艂umacza Google has艂o ''kwiatek''. Oczywi艣cie od razu wyskakuje mi angielskie ''flower'', lecz my jeste艣my bardziej kreatywni i zmieniamy na inny j臋zyk! Osobi艣cie polecam turecki, w艂oski, hiszpa艅ski, chi艅ski oraz francuski. I prosz臋! Zamiast powszechnego 'flowera' mamy w艂oskie 'fiore'. Chi艅skie Hu膩 (鑺) te偶 nie jest najgorsze.

Rzecz jasna, mo偶emy dowolnie przekszta艂ca膰 uzyskane frazy. Psssst! Zdradz臋 Wam sekret... Tak w艂a艣nie powsta艂a moja nazwa  (Galaxis). Wpisa艂am do translatora s艂owo ''galaktyka''. Na j臋zyku greckim otrzyma艂am ''纬伪位伪尉委伪蟼'', co czyta si臋 jako ''galax铆as''. Ja tylko odrobink臋 to przekszta艂ci艂am i wysz艂o mi w艂a艣nie Galaxis!

Istnieje tak偶e drugi niezawodny spos贸b nazywania LPS. Nazywanie kategoriami. Polega on na tym, i偶 wymy艣lamy sobie, dajmy na to, 偶e nasz Petek b臋dzie z odleg艂ych kraj贸w. Nadajemy mu wi臋c 'egzotyczne' imi臋.

Ja wyr贸偶niam pi臋膰 takich kategorii:
- Azjatyckie
- Tajemnicze
- Morskie/Wodne
- Egzotyczne
- Na co dzie艅

Tych klas imion najcz臋艣ciej poszukuj臋.

Przygotowa艂am specjalnie dla Was list臋 naj艂adniejszych imionek tych poszczeg贸lnych rodzaj贸w. Wszystkie u艂o偶one s膮 alfabetycznie, aby u艂atwi膰 poszukiwania.
▼▼▼

Azjatyckie:
Aiko - chyba ka偶dy zna z ''Si贸str'' od Adrianny Skon
Ami
Aya
Ayame - oznacza 'irys'
Cha-Cha - imi臋 chi艅skiej animatorki z Euro Week'u
Chan-Soo
Emiko
Hay Lin - kto ogl膮da艂 ''Witch''?
Izumi
Namyo
Nanami - nie wzi臋艂am tego od Nanami Chan 馃槕
Noriko
Said Lee - z ''Girl Online'' 馃槏
Sakura - znaczy 'kwiat kwitn膮cej wi艣ni'
Seyun
Tiara
Xiao Lan
Yoko
Yoshii
Yui
Yumi

Tajemnicze:
*Te imionka bardzo przydaj膮 si臋 do seriali*

Abra
Amira
Anna - te偶 musi si臋 znale藕膰 co艣 polskiego 馃槀
Cadabra
Edna - kolejna animatorka (tym razem z Meksyku) z Euro Week'u
Euzebia
Ever - tak, istnieje r贸wnie偶 takie imi臋
Fleur
Gloss
G枚zde - to po turecku oznacza 'jesie艅'
Hermiona - Harry Potter ❤️
Hexie
Ksymena
Larota
Lilu
Luna
Lynn
Merlina
Morgan
Naz
Nilsa
Rhea
Sagira
Samara
Storm
Tarot
Valeria
Valery
Wilma
Xenia
Zeth

Morskie/Wodne:
*Pomocne przy nazywaniu stworze艅 morskich* 
Afrodyta - bogini pi臋kno艣ci, co艣 tam mia艂a z wod膮, ale ju偶 nie pami臋tam
Aqua
Aquaris
Ariel - ogl膮da艂o si臋 bajki Disney'a 馃槈
Cleo
Droplet - ''kropelka'' po angielsku
Ivy
Lagoona
Layla
Pearl - ''per艂a''
Ricky
Sirena
Su
Venus - rzymski odpowiednik Afrodyty

Egzotyczne:


Centka - no, w ko艅cu to imiona dla LPS
Dunaya - wzi臋te z The Sims 3 Podr贸偶e
Fiodot - te zaznaczone na niebiesko s膮 z mojej ksi膮偶ki do przyrody
Idun
Keturet
Mahima
Mariama
Padi
Padma
Pamba
Pando
S谩pmi

 Na co dzie艅:
*to grupa z po prostu takimi 艂adnymi imionkami* 
Alex
Alexis
Amanda
Anabell
Andrea
Ari
Aster
Avril
Bridgit
Carina
Dash
Doreen
Emilly
Felicity
Havi
Ignis
Jessie
Kora
Lioni
Lorraine
Loxxi
Madison
Melanie
Mia
Miracle
Nieva
Nox
Oliv
Rania
Raquel
Ruth
Sabrina
Stella
Tamar
Tiara
Tina
Tini
Twizzle
Zephyra
Zoeda

Dobra, na tym zako艅cz臋 dzisiejsz膮 notk臋.
Sorki, 偶e nie ma w niej 'czego艣 ode mnie' (jak mi min膮艂 tydzie艅 itd.), ale..., no w sumie nie wiem dlaczego xddddd. Jestem chyba ju偶 troszk臋 zm臋czona.

Odpowiedzi na komki! 
~ Maskonur: To s艂abo u Ciebie z p膮czkami 馃槀 Tak偶e uwa偶am, 偶e ostatnie jest najlepsze ;D
~ MeCatze: 12 p膮czk贸w? Troch臋 du偶o 馃槅 Kurde, te偶 mnie nagle taka ochota na t膮 Sahar臋 wzi臋艂a. Dobrze, 偶e jest ju偶 coraz cieplej!
~ Irin LPS: Tak w艂a艣ciwie, to ja zacz臋艂am przygod臋 z LPS przez moj膮 BFF 馃樄
~ xxCandy: M贸wi膮c szczerze, nigdy nie jad艂am p膮czka z nadzieniem czekoladowym xd. Jak on smakuje?
~ +loke+: Ostatnie wygrywa!
~ Destinyzx: Dzi臋kuj臋 i oczywi艣cie zajrza艂am 馃槏




Do napisania!
Papatki!

6 komentarzy:

  1. Te偶 chcia艂am robi膰 tak膮 notk臋 xd

    OdpowiedzUsu艅
  2. Bardzo spodoba艂o mi si臋 imi臋 Sakura 馃槏 Chyba tak nazw臋 jakiego艣 lps'a. Og贸lnie du偶o fajnych imionek^^
    Azjatyckie najlepsze!

    OdpowiedzUsu艅
  3. Sporo 艂adnych imion, na pewno kt贸re艣 z nich wykorzystam ^^
    Masz bardzo kreatywny spos贸b na nazywanie LPS :D

    OdpowiedzUsu艅
  4. A jakie Wam si臋 imi臋 nasuwa do jamniczki #518?

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Gdy ja wreszcie ju偶 zdob臋d臋 moj膮 to b臋dzie Cassandra (Cassie)

      Usu艅